Семінар “Молодь на роздоріжжі” в Рівному

Як показують практика і досвід, освітянам все частіше доводиться стикатися з новими викликами у комунікації і побудові стосунків з новим поколінням учнів. Серед викликів відсутність уваги, слабка здатність до критичного і аналітичного мислення, апатія, кліпове мислення, дофамінова залежність тощо. Все це має наслідком низьку якість засвоєння матеріалу, отримання учнями знань та відпрацювання навичок. 

Нещодавні результати дослідження авторитетного міжнародного рейтингу якості шкільних систем PISA (англ. Programme for International Student Assessment) показали, що рівень знань українських учнів нижче середнього! PISA оцінює три види грамотності 15-літніх підлітків: читацьку, математичну і природно-наукову. 

Українська шкільна освіта знаходиться на рівні з турецькою. Ми намагаємося наздогнати Білорусь і Хорватію і відчутно відстаємо від низки інших країн колишнього радянського блоку - Росії, Латвії та Литви. Вже не говорячи про Естонію, яка цього року виборола місце в невеликій групі освітніх лідерів світу. У всіх трьох категоріях - читанні, математиці і природничому знанні - ми маємо результати нижче середніх по Організації економічного співробітництва та розвитку.

Як відомо, PISA не перевіряє, чи засвоїли учні програму, а оцінює, чи здатні вони застосовувати знання і навички в житті. Отже, знання і вміння їх застосовувати не тотожні речі. Правильне і вчасне їх застосування - результат наявності цілісного характеру. Власне на формування цілісного характеру і скерована наша програма. Закладення фундаменту у вигляді адекватної і властивої морально-етичної системи цінностей, створення атмосфери сприйняття і довіри, мотивація і дисципліна - ось, над чим ми працюємо з підлітками. Цими знаннями і навичками ми ділимося з освітянами України. 

З 28 по 30 жовтня 2019 року в приміщенні Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів №25 за сприяння міського управління освіти та обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-тренінг з нашої програми “Молодь на роздоріжжі”. Були присутні понад 70 освітян міста і області. 

Це був дуже приємний та водночас корисний плідний час. Програма практично відповідає на питання щодо методів формування цілісного характеру і благополуччя особистості підлітка. Назви розділів підручника говорять самі за себе:

1. Стосунки між людьми.
2. Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. 

3. Готовність до сімейного життя

4. Життєві навички.
5. Ваше майбутнє. 

Ми збагатилися знаннями, обмінялись досвідом та позитивними емоціями. Найкращий показник успішності заходу - небайдужа реакція вчительської аудиторії та схвальні відгуки. Один з таких творчих поетичних відгуків ми із задоволенням і вдячністю наводимо тут:

Дні навчання дуже швидко пролетіли.

Дякуємо, друзі, що старанно вчили

Свій характер точно аналізувати,

До добра й завзяття активізувати.

Лекції чудові ви презентували,

Та найважливіше - приклад показали,

Як в команді чітко можна працювати,

Чим душа багата - учням передати!

(Надія Доля, 30 жовтня 2019 року, м. Рівне)